Wednesday 29 June 2011

fenomena maharaja lawak melanda...


Ahmad Idham: Kecewa Jozan Kalah, Bangga Sepah Menang


Ahmad Idham berkata demikian kerana dia berpendapat Jozan yang dianggotai oleh Johan dan Zizan merupakan satu-satunya peserta Maharaja Lawak yang mempunyai bahan serta pengisian lebih berkualiti dalam persembahan mereka berbanding peserta lain termasuklah Sepah.
"Saya memang kecewa Jozan kalah pada malam itu. Pertama, saya boleh katakan dari sudut pengadilan juri, Jozan mempunyai content yang lebih bagus dan lebih baik lagi berbanding Sepah.
"Saya terpaksa akui perkara ini kerana Jozan mempunyai konsep dan tujuan dalam persembahan mereka. Sebagai contoh, dalam persembahan muzikal, saya lihat Jozan punya persembahan dan idea yang sangat mnarik dan hebat. Malah, ia bagaikan satu persembahan teater muzikal pula.
"Manakala saya lihat Sepah pula, persembahan mereka lebih kepada persembahan lawak biasa yang kurang dari segi content yang hendak disampaikan. Namun ternyata pemikiran penonton lebih sampai dan faham dengan lawak Sepah berbanding lawak Jozan.
"Disebabkan itu, kami telah memberikan markah yang sama untuk Jozan dan Sepah,"

Apa yang pasti, Idham menambah persembahan pada malam itu adalah persembahan terbaik yang pernah mereka saksikan daripada setiap peserta finalis iaitu Sepah, Jozan, Nabil dan Jambu (Yus & Taukeh) sepanjang Maharaja Lawak berlangsung.
Dalam pertandingan Maharaja Lawak Akhir, Nabil yang merupakan satu-satunya peserta solo pula telah berjaya meraih tempat ketiga dan tempat keempat pula dimenangi oleh Jambu.